Kategorier
Nyheter

Lagring av et digital signert dokument

Hittil i år har over 1,2 millioner personer signert et dokument digitalt med Posten signeringsløsning.

Hittil i år har over 1,2 millioner personer signert et dokument digitalt med Posten signeringsløsning. Et signert dokument er ofte noe man ønsker å ta vare på, siden det er et dokument som kan ha stor betydning for deg som privatperson. Det kan være en arbeidsavtale fra din nye arbeidsgiver, lånepapir fra din lokale bank eller en samboeravtale mellom deg og din samboer.

Man har 48 timer på seg til å laste ned det signerte dokumentet når man har signert et dokument digitalt med Posten signering. Skulle man glemme å overholde denne fristen så må man ta kontakt med avsender av dokumentet og be om en kopi. Det forutsetter da at avsender sitte med kopi av det signerte dokumentet.

Posten signering har opprettet en kobling med Digipost som gjør at du nå kan få ditt signerte dokument automatisk til din digitale postkasse. Har man allerede en konto hos Digipost så vil det signerte dokumentet automatisk bli lagret her hvis avsender har åpnet for lagring i Digipost for mottakere.

Av Rune Svendsen

Forretningsutvikler hos Digipost med ansvar for utbredelse av løsningen Posten Signering.

2 svar til “Lagring av et digital signert dokument”

Sendt fra min iPad
Utrolig lite brukervennlig platform. Nesten umulig både å finne ut hvordan et dokument legges opp for signering. Og så helt håpløs vei til arkivering av dokumentet. En plattform totalt uten forbrukerforståelse.

Hei,
Informasjonen om at man må laste ned kontrakten er for dårlig. Den bør sendes automatisk til personen som signerer som et vanlig dokument/kontrakt man signerer. 24 timer er litt lite til å hente ned dokumenter når man ikke vet om dette. La de være tilgjengelige mye lengre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.